sâmbătă, 7 martie 2009

tofu cu crusta din unt de arahide

(reteta de la Ileana)
Ingrediente
tofu:
  • 500 g tofu
  • 1 lingura cu varf de unt de arahide (cat mai natural si cu continut mai scazut de sare)
  • 2 linguri lapte de soia si/sau orez
  • 1 catel de usturoi (presat)
  • 1 lingurita ghimbir proaspat (presat, ca usturoiul)
  • 1 lingurita zeama de lamaie
  • sare, piper
sos:
  • 3 linguri sos de soia
  • 3 linguri otet (preferabil balsamic, de vin rosu sau de orez)
  • 3 linguri apa
  • 1/2 lamaie (zeama)
  • dupa gust: piper negru proaspat macinat, ardei iute pisat si frunze de coriandru (se poate inlocui si cu patrunjel)
Mod de preparare
Pentru tofu, se combina intaii untul de arahide, laptele de soia/orez, zeama de lamaie, ghimbirul si usturoiul cu un varf de cutit de sare sau cat este nevoie (dupa gust) in functie de continutul de sare al untului de arahide. Tofu-ul se preseaza bine pentru a-i scoate cat mai multa apa din pori si a-l face mai ferm, apoi se taie in felii de ~1cm grosime, se sareaza putin pe ambele parti si se da prin compozitia din unt de arahide. Se acopera o tava cu folie de aluminiu si se stropeste cu ulei de masline, care apoi se intinde. Tofu-ul se pune atent pe tava si se introduce la cuptor; se coace la 275C pentru 20-25 de minute, dupa care se scoate, feliile de tofu se intorc pe cealalta parte si se ung cu restul compozitiei din unt de arahide si se reintroduc la cuptor pentru inca 20-30 de minute, sau pana incepe sa se inchida la culoare si se obtine consistenta dorita (tofu-ul va iesi mai fraged sau mai uscat in functie de cat timp este lasat la cuptor). Intre timp, se combina ingredientele pentru sos. Feliile de tofu se lasa la racit putin dupa ce au fost scoase din cuptor, si se servesc alaturi de un vas cu sosul, care va fi folosit pentru inmuiat. Se poate folosi ca aperitiv sau alaturi de un fel cu orez, broccoli, sau chiar o salata.

analiza nutritiva detaliata a retetei se poate gasi aici
("Aceasta mancare are un nivel foarte scazut de colesterol. Este o sursa buna de proteina, calciu, magneziu, fosfor, si seleniu, si o foarte buna sursa de mangan.")

3 comentarii:

Sorin spunea...

Ti-am oferit doua premii la mine pe blog!
Iti doresc o primavara insorita si calduroasa, te pup :)

Anonim spunea...

Hello.

SVR (www.svr.ro) organizeaza un Vegan Bake Sale si daca doresti sa ne ajuti cu promovarea evenimentului poti pune un post pe site-ul tau. Textul anuntului nostru este pe http://www.svr.ro/despre-svr/actiuni/170-worldwide-vegan-bake-sale-la-bucuresti.html si un poster la o marime mai mare la http://biblioteca-alternativa.noblogs.org/gallery/6235/fluturas%20bake%20sale.JPG.
Anuntul pe site-ul tau poate fi formulat asa cum crezi tu ca se potriveste mai bine cu site-ul tau.

Multumiri anticipate,
Stefan Dragan
Voluntar SVR

radiowhisper.com spunea...

Buna Ziua!
Eu sunt Vlad, unul dintre membri Radio Whisper - un radio antimanele dedicat bloggerilor şi nu numai.
Am găsit întâmplător blogul tău, am citit câteva articole şi nu am vrut să ies înainte să te felicit – mi-a plăcut mult ce am găsit aici. Am fost atras de subiectele interesante si de originalitatea articolelor. Felicitari ! Noi promovăm la radio diferite articole ale bloggerilor, iar azi am promovat un articol de-al tău; am specificat sursa articolului şi am deschis şi un subiect pe baza acestuia. Dacă doresti, poţi să ne recomanzi orice articol, iar noi îl vom promova.
Ne-ar face plăcere să ştim că ai dori să ne susţii în acest proiect de radio şi să accepţi o eventuală colaborare.
M-am gândit aşadar să vin cu o propunere:
Pe Radio Whisper se difuzează toate genurile de muzică, exceptând manele şi piese necenzurate. Avem şi câteva emisiuni, ştiri etc. Ne-am propus să realizăm un proiect mare, iar pentru asta avem nevoie de susţinerea şi ajutorul tău şi al celorlalţi colegi bloggeri. Dorim să creăm o echipă cât mai complexă de oameni cu un talent aparte şi m-am gândit că poate ai vrea sa ni te alături şi să colaborăm (binenţeles, pe unul dintre domeniile care îţi place). Dorim de asemenea să îţi acordăm un scurt interviu. Pentru noi sunt importante ideile şi modul de a gândi al bloggerilor şi al ascultatorilor noştri.
Îti multumesc pentru timpul acordat, iar acum îti propun sa adaugi linkul sau bannerul nostru pe blogul tău şi să ne dai add la id-ul asculta.whisper sau un e-mail, tot la asculta.whisper@yahoo.com, pentru a discuta mai multe.

www.radiowhisper.com
Multumesc,
Cu stimă Vlad!